Vital Forum 2014 – Polkom potrzebny jest „zdrowy egoizm”
Redaktor: Ewa Gosiewska
Data: 10.03.2014
Źródło: FAMA PR
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Ponad 60 znamienitych prelegentów i 350 uczestników z całej Polski wzięło udział w Vital Forum – ogólnopolskiej debacie nad zdrowiem kobiet. Paneliści – eksperci z wielu obszarów medycyny, zdrowia publicznego, a także przedstawiciele samorządów – zastanawiali się, w jaki sposób skłonić kobiety do zadbania o siebie. „Kobiety powinny się nauczyć zdrowego egoizmu. A mają się od kogo uczyć – od mężczyzn” – radził socjolog, Tomasz Sobierajski.
Ze zrealizowanych na potrzeby VITAL FORUM filmowych sond przeprowadzonych wśród mieszkanek Mazowsza wyłania się obraz statystycznej Polki: świadomej konieczności zmiany diety, regularnego wykonywania badań, ale odkładającej swoje potrzeby „na później”, kobiety zmęczonej, zestresowanej, dźwigającej na sobie problemy całej rodziny. Taki obraz potwierdzają statystyki, jakie można znaleźć w Raporcie „Polki 2013 – zdrowie i jego zagrożenia”, który stoi u genezy VITAL FORUM. Wnioski są paradoksalnie proste: Polki powinny częściej uprawiać sport dostosowany do swojego wieku i możliwości, pamiętać o regularnych posiłkach i świadomym wyborze produktów podczas zakupów oraz rzucić palenie. Jak do tego doprowadzić? Wszyscy są zgodni, że niezbędna jest zmiana polityki zdrowotnej państwa, która np. rozwiązywałaby problem ograniczenia dostępu do programów profilaktycznych dla kobiet po 69 roku życia, czy wprowadzenie obowiązkowych badań dla kobiet w ramach badań pracowniczych. Ważna jest również współpraca samorządów lokalnych z organizacjami pozarządowymi oraz biznesem na rzecz edukacji prozdrowotnej. Jednym z tematów Vital Forum były także kobiece podejście do „mody” oraz zdrowego żywienia. - Zdrowe odżywianie to filozofia, sposób myślenia i życia. Wrogiem polskiej kuchni jest „żywieniowa niewiedza” i zamęt informacyjny, co absolutnie nie powinna nas zwalniać z dbania o własne zdrowie – apelowała Agnieszka Piskała, starszy specjalista ds. żywienia Nestlé Polska, Partner Vital Forum.
Twórcy i uczestnicy Vital Forum podkreślali także, że zdrowa i witalna Polska to Polka przezorna, która racjonalnie myśli o przyszłości. - Panie powinny troszczyć się o swoje zdrowie w różnych aspektach – medycznym, psychologicznym oraz finansowym. Zabezpieczenie finansowe na wypadek poważnej choroby daje możliwość szybszego podjęcia leczenia, a także poczucie bezpieczeństwa, że cokolwiek się stanie, chory i jego rodzina otrzymają wsparcie - – podkreślała Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej z ING Życie, który był partnerem strategicznym wydarzenia.
Organizatorzy marcowej debaty wierzą, że zdobyta podczas dyskusji wiedza oraz zaprezentowane przykłady działań prozdrowotnych przełożą się na ich realizację w polskich miastach i gminach. – Z chęcią pomożemy i będziemy kibicować samorządom, które będą chciały wdrażać programy profilaktyczne zainspirowane naszą debatą. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku zaprezentujemy takie przykłady - zapowiada Marek Kustosz, współorganizator Vital Forum.
Dwudniową debatę w warszawskim hotelu Westin uświetnił bankiet "Kobiece granie", podczas którego z okolicznościowym recitalem wystąpiła Patrycja Markowska z zespołem. Można było także podziwiać wernisaż Małgorzaty Bańkowskiej oraz pokaz mody najnowszej kolekcji marki Adrian. Imprezę poprowadziła Ilona Felicjańska.
Jednym z panelistów VITAL FORUM był także Janusz Michalak, prezes Wydawnictwa Termedia, redaktor naczelny "Menedżera Zdrowia".
VITAL FORUM jest częścią kampanii społecznej WITALNA POLKA, której celem jest zaapelowanie do kobiet, by zaczęły dbać o swoje zdrowie. To dla nich stworzone zostało bezpłatne wydawnictwo poradnikowe „Witalna Polka” dostępne na stronie www.vitalforum.pl.
Organizatorami Vital Forum byli: Fundacja MSD dla Zdrowia Kobiet, CAE Agency, F2F Evolution, Fama PR i Musicart.
Twórcy i uczestnicy Vital Forum podkreślali także, że zdrowa i witalna Polska to Polka przezorna, która racjonalnie myśli o przyszłości. - Panie powinny troszczyć się o swoje zdrowie w różnych aspektach – medycznym, psychologicznym oraz finansowym. Zabezpieczenie finansowe na wypadek poważnej choroby daje możliwość szybszego podjęcia leczenia, a także poczucie bezpieczeństwa, że cokolwiek się stanie, chory i jego rodzina otrzymają wsparcie - – podkreślała Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej z ING Życie, który był partnerem strategicznym wydarzenia.
Organizatorzy marcowej debaty wierzą, że zdobyta podczas dyskusji wiedza oraz zaprezentowane przykłady działań prozdrowotnych przełożą się na ich realizację w polskich miastach i gminach. – Z chęcią pomożemy i będziemy kibicować samorządom, które będą chciały wdrażać programy profilaktyczne zainspirowane naszą debatą. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku zaprezentujemy takie przykłady - zapowiada Marek Kustosz, współorganizator Vital Forum.
Dwudniową debatę w warszawskim hotelu Westin uświetnił bankiet "Kobiece granie", podczas którego z okolicznościowym recitalem wystąpiła Patrycja Markowska z zespołem. Można było także podziwiać wernisaż Małgorzaty Bańkowskiej oraz pokaz mody najnowszej kolekcji marki Adrian. Imprezę poprowadziła Ilona Felicjańska.
Jednym z panelistów VITAL FORUM był także Janusz Michalak, prezes Wydawnictwa Termedia, redaktor naczelny "Menedżera Zdrowia".
VITAL FORUM jest częścią kampanii społecznej WITALNA POLKA, której celem jest zaapelowanie do kobiet, by zaczęły dbać o swoje zdrowie. To dla nich stworzone zostało bezpłatne wydawnictwo poradnikowe „Witalna Polka” dostępne na stronie www.vitalforum.pl.
Organizatorami Vital Forum byli: Fundacja MSD dla Zdrowia Kobiet, CAE Agency, F2F Evolution, Fama PR i Musicart.