Zliftingowany kodeks dobrych praktyk
Redaktor: Aleksandra Lang
Data: 29.04.2013
Źródło: KG
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Innowacyjne firmy farmaceutyczne zrzeszone w INFARMIE opublikowały informacje o celach i charakterze współpracy z organizacjami pacjentów.
Kodeks Dobrych Praktyk został odnowiony i przyjęty przez członków INFARMY w 2012 r. Opublikowane informacje pokazują szczegółowo, z jakimi organizacjami pacjentów współpracowały firmy farmaceutyczne, jaki był cel i wysokość udzielonego wsparcia finansowego lub jaki był charakter pomocy niematerialnej. Publikowanie danych o współpracy ma też zapewnić większą przejrzystość relacji firm farmaceutycznych z organizacjami pacjentów.
- Misją firm farmaceutycznych jest poprawa jakości życia pacjentów, współpraca między firmami a organizacjami pacjentów jest więc naturalna. Jednak charakter ich relacji oraz rola firmy powinny być przejrzyste – mówi Paweł Sztwiertnia, dyrektor generalny INFARMY – Wprowadzone w kodeksie zapisy pozwalają organizacjom pacjentów na uzyskiwanie, a firmom farmaceutycznym na udzielanie finansowania w sposób transparentny.
Zapisy kodeksu dotyczą nie tylko obowiązku informowania o wsparciu udzielanym organizacjom, ale też formy i warunków, na jakich ich współpraca powinna przebiegać.
Firmy farmaceutyczne zrzeszone w INFARMIE zobowiązały się m.in. do tego, że: ich współpraca z organizacjami pacjentów nie może dotyczyć reklamy produktu leczniczego wydawanego wyłącznie z przepisu lekarza; cele i zakres takiej współpracy będą przejrzyste i precyzyjnie określone; przekazanie pomocy musi być jednoznacznie udokumentowane; każdorazowo współpraca wymaga zawarcia pisemnej umowy; nie będą wpływać na treść materiałów organizacji pacjentów, którą sponsorują (możliwe jest jedynie poprawianie merytorycznych błędów w takich materiałach).
Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA reprezentuje 32 wiodące firmy sektora farmaceutycznego działające w Polsce, prowadzące działalność badawczo-rozwojową i produkujące leki innowacyjne. INFARMA jest członkiem międzynarodowych organizacji zrzeszających innowacyjną branżę farmaceutyczną (EFPIA), a także Pracodawców RP oraz Krajowej Izby Gospodarczej.
- Misją firm farmaceutycznych jest poprawa jakości życia pacjentów, współpraca między firmami a organizacjami pacjentów jest więc naturalna. Jednak charakter ich relacji oraz rola firmy powinny być przejrzyste – mówi Paweł Sztwiertnia, dyrektor generalny INFARMY – Wprowadzone w kodeksie zapisy pozwalają organizacjom pacjentów na uzyskiwanie, a firmom farmaceutycznym na udzielanie finansowania w sposób transparentny.
Zapisy kodeksu dotyczą nie tylko obowiązku informowania o wsparciu udzielanym organizacjom, ale też formy i warunków, na jakich ich współpraca powinna przebiegać.
Firmy farmaceutyczne zrzeszone w INFARMIE zobowiązały się m.in. do tego, że: ich współpraca z organizacjami pacjentów nie może dotyczyć reklamy produktu leczniczego wydawanego wyłącznie z przepisu lekarza; cele i zakres takiej współpracy będą przejrzyste i precyzyjnie określone; przekazanie pomocy musi być jednoznacznie udokumentowane; każdorazowo współpraca wymaga zawarcia pisemnej umowy; nie będą wpływać na treść materiałów organizacji pacjentów, którą sponsorują (możliwe jest jedynie poprawianie merytorycznych błędów w takich materiałach).
Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA reprezentuje 32 wiodące firmy sektora farmaceutycznego działające w Polsce, prowadzące działalność badawczo-rozwojową i produkujące leki innowacyjne. INFARMA jest członkiem międzynarodowych organizacji zrzeszających innowacyjną branżę farmaceutyczną (EFPIA), a także Pracodawców RP oraz Krajowej Izby Gospodarczej.